#VERSLAG

Open Dag

Op zaterdag 19 februari tussen 10.00-15.00 uur was het Open Dag en konden leerlingen van groep 7 & 8 kennismaken met onze school. Voor leerlingen van groep 7 was er een digitaal programma. Voor leerlingen van groep 8 en hun ouders waren er fysieke rondleidingen op school.

door Roos Hamming, klas t1d en Atie le Sage

“Ik zit in de brugklas en heb me begin dit jaar opgegeven als leerlingambassadeur. Leerlingambasadeurs zijn brugklasleerlingen die meehelpen met de presentatie van het Kandinsky College en bij het werven van nieuwe leerlingen. Wij zijn zelf dit schooljaar in de brugklas begonnen en weten dan ook nog goed hoe het is om naar de middelbare school te gaan.

Tijdens de Open Dag waren we met heel veel ambassadeurs om te helpen. Ik vond de Open Dag heel erg leuk en gezellig! Leerlingen van groep 8 en hun ouders werden rondgeleid door een van de ambassadeurs en konden leuke dingen zien en activiteiten doen. Tijdens de rondleidingen lieten we de hele school zien en vertelden we er ook bij. Je kon lokalen in en zelfs kleine lesjes volgen. Van elk vak was er wel een klein proeflesje, zodat je een goed beeld kan krijgen van hoe het hier is op school.

Tijdens de Open Dag waren we met heel veel ambassadeurs om te helpen.

In het Sience-lokaal kon je bijvoorbeeld allemaal proefjes doen, bij biologie mocht je door een microscoop heen kijken en bij het gymgebouw mocht je zelfs pijl en boog schieten en mee cheerleaden en turnen!

In de aula kon je meekijken hoe onze leerlingen aan het repeteren waren voor de musical. In het lokaal van beeldend vormen was een kleine tentoonstelling van wat leerlingen hadden gemaakt. Na afloop van de rondleiding mochten de leerlingen van groep 8 en hun ouder nog een boekje en een mandarijn meenemen naar huis.

Als ambassadeurs waren we met een hele grote groep leerlingen en dat was heel gezellig. We stonden met zijn allen bij de deur. Ik heb, denk ik, wel 6 à 7 rondleidingen gegeven – om leerlingen van groep 8 alles te laten zien en te vertellen. Ze stelden veel vragen, dat was fijn, want daar kon ik hen dan antwoord op geven. Een kind bleef maar vragen of je bij biologie dieren moest ontleden. Ook waren veel groepers 8 benieuwd hoeveel uren sport je krijgt op school. Ook liet ik ze de kantine zien, waar je dingen kunt kopen, maar dat je ook zelf je brood moet meenemen in een broodtrommel. Echt heel leuk vond ik het om met leerlingen de lokalen in te gaan en langs de workshops te gaan in de gangen. Zo heb ik zelf ook nog geleerd over Duits, want dat vak heb ik nog niet. Als brugklasleerling kun je een leerling van groep 8 het beste dingen uitleggen. Want je weet hoe het is.

Leerlingen van groep 8 en hun ouders werden rondgeleid door een van de ambassadeurs en konden leuke dingen zien en activiteiten doen.

Terugkijkend op de Open Dag was het heel druk om zoveel rondleidingen te doen. Op een gegeven moment was het zóo druk in school. Ik vond het heel cool dat we vuurkorven buiten hadden en een rode loper, zodat leerlingen groep 8 en hun ouders een mooie entree konden maken in onze school.

Voor mijn gevoel had iedereen het erg naar zijn zin. Ouders stelden ons ook heel veel vragen en deden ook heel leuk mee. Veel vragen gingen over hoe ik het allemaal vind en hoe ik het ervaar. Ik vond het leuk om vanuit mijn eigen perspectief te vertellen over school en hoe ik het vind. Volgend jaar ga ik zeker weer leerlingen rondleiden op de Open Dag!

Vond je dit een interessant artikel?

Deel het via: