#WENWEEK
Het nieuwe thuis van De Monnikskap
Hoe hebben de leerlingen de wenweek en het nieuwe gebouw ervaren?
Door Noor Stubbe
Ik ben Noor, ik ben 12 jaar en ik ben sinds dit jaar leerling van De Monnikskap. Ik houd van schrijven en mijn docent Nederlands heeft mij gevraagd om mijn klasgenoten te interviewen en om iets te schrijven over de nieuwe school en de wenweek. Op De Monnikskap zitten kinderen die wel goed kunnen leren, maar minder energie hebben door een chronische ziekte of een lichamelijke beperking.
Ik zit in een klas met acht andere leerlingen en ik heb mijn klasgenoten vragen gesteld om dit artikel te kunnen schrijven.
Ik heb ze onder andere gevraagd hoe ze de wenweek ervaren hebben, wat hun favoriete en minst favoriete activiteit was en wat ze graag anders zouden willen zien. Over de nieuwe school heb ik gevraagd wat ze leuk en minder leuk vinden, of ze tips ter verbetering hebben en of iemand een leuk of grappig verhaal had over de nieuwe school.
Een leuk en mooi gebouw
Iedereen was het erover eens dat de nieuwe school een leuk en mooi gebouw is. Ze zeiden dat alleen de naam van De Monnikskap nog een make-over verdient, maar suggesties hadden ze nog niet. De jongens zijn vooral heel blij met het tafelvoetbal in de pauze! We hebben mooie nieuwe kluisjes en de school is heel mooi ingericht met comfortabele stoelen en banken.
“Zijn dat nu De Monnikskap-kinderen? Maar dat zie je er helemaal niet aan, want de meeste zitten helemaal niet in een rolstoel of zo!”
De wenweek: een leuke manier van kennismaken
De hele klas vond de wenweek een leuke manier om de nieuwe school te leren kennen en ook om elkaar te leren kennen. De meiden in mijn klas vonden de workshop Theater het leukst omdat het actief was en grappig, maar de jongens vonden dat minder leuk.
Ik vond zelf de wenweek heel leuk maar ook vermoeiend omdat er veel actieve dingen op het programma stonden zoals theater, het Crazy Kandinsky spel en activiteiten op het sportveld.
De leerlingen van het Kandinsky wisten allemaal dat er nu een klas van De Monnikskap bij was en ik vond het heel grappig dat ik een leerling hoorde zeggen: ’Zijn dat nu de Monnikskap-kinderen? Maar dat zie je er helemaal niet aan, want de meeste zitten helemaal niet in een rolstoel of zo!’
Al met al was iedereen heel erg tevreden met de start van het nieuwe schooljaar, de klas en onze mooie nieuwe school!